প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জিকে কুইজ: কলা আৰু সংস্কৃতি
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জিকে কুইজ: কলা আৰু সংস্কৃতি
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জি.কে. কুইজ: কলা সংস্কৃতি ছেট মই 10 টা একাধিক প্ৰকাৰৰ প্ৰশ্নৰে গঠিত যি বিভিন্ন প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাৰ বিকশিত প্ৰকৃতি অনুসৰি প্ৰাৰ্থীসকলক সুসজ্জিত আৰু সজ্জিত কৰে।
prachin bharati itihas oparat jee.kay. quizz: kala sanskriti chet moi 10 ta ekadhik procker proshner gathit yi vivinna pratiyogitamulak parikshar bikshit prakriti anusari prarthisakalakmi susajjit aru sajjit kare.
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জি.কে. কুইজ: কলা আৰু সংস্কৃতি ছেট 1 0 টা একাধিক প্ৰকাৰৰ প্ৰশ্নৰে গঠিত যি বিভিন্ন প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাৰ বিকশিত প্ৰকৃতি অনুসৰি প্ৰাৰ্থীসকলক সুসজ্জিত আৰু সজ্জিত কৰে।
prachin bharati itihas oparat jee.kay. quizz: kala aru sanskriti chet 1 0 ta ekadhik procker proshner gathit yi vivinna pratiyogitamulak parikshar bikshit prakriti anusari prarthisakalakmi susajjit aru sajjit kare.
1. শিলালিপিৰ অধ্যয়নক কোৱা হয়:
উঃ পুৰাতত্ত্ব
খ. নিউমিচমেটিক
গ. এপিগ্ৰাফী
ডি. পেলিওগ্ৰাফী
2. নিম্নলিখিত কোনটো ব্যুৎপত্তিৰ সৈতে সম্পৰ্কিত?
এ. শিক্ষা
খ. কল্পা
গ নিৰুক্ত
ডি. ব্যাকৰণ
3. কোনে পঞ্চতন্ত্ৰ লিখিছিল?
এ. কালিদাস
খ. বিষ্ণু শৰ্মা
গ চাণক্য
ঘ. নাগাৰ্জুন
৪. নিম্নলিখিত কোনটো ধৰ্ম্মীয় পাঠ নহয়?
এ. ৰিগবেদ
খ. সঙ্গম
গ. উপনিষদ
ঘ. ওপৰৰ কোনোটো নহয়
5. কলিঙ্গ মাজত অৱস্থিত আছিল নেকি?
ক. গোদাৱৰী আৰু কৃষ্ণ
খ. মহানদী আৰু গোদাৱৰী
গ মহানদী আৰু কৃষ্ণ
ঘ. কৃষ্ণ আৰু কাবেৰী
৬. অৱন্তীৰ ৰাজধানী কি আছিল?
উ. গয়া
খ. উজ্জয়িনী
গ. সাতনা
ডি বল্লভি
৭. সাতবাহন ৰাজবংশৰ উৎপত্তি হৈছে নেকি?
উ. আৰাৱালীৰ দক্ষিণ
খ. বিন্ধ্যৰ দক্ষিণ
গ. সাতপুৰাৰ দক্ষিণ
ডি. চাটমোলাৰ দক্ষিণ
8. নিম্নলিখিত কোনটো চালকোলিথিক স্থান গঙ্গা প্ৰণালীৰ অধীনত আহে?
এ. হনুমানগড়
খ. আলমগিৰপুৰ
চি. ৰোপাৰ
ডি. মহেঞ্জোদাৰো
9. সিন্ধু উপত্যকা সভ্যতাৰ সময়ত নিম্নলিখিত কোনটো ধাতু জনা নাছিল?
উ. আইৰণ
খ. সোণ
গ. তাম
ঘ. ৰূপালী
10. সিন্ধু সভ্যতাৰ বেছিভাগ চিত্ৰিত প্ৰাণী আছিল?
উ. হাতী
খ. সিংহ
চি. বুল
ডি. কুকুৰ
প্ৰশ্ন নং |
উত্তৰ |
1 |
C |
2 |
C |
3 |
B |
4 |
B |
5 |
B |
6 |
B |
7 |
B |
8 |
B |
9 |
A |
10 |
C |
|
|
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জিকে কুইজ: জৈন ধৰ্ম আৰু তীৰ্থংকৰ
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জি.কে. কুইজ: জৈন ধৰ্ম আৰু তীৰ্থংকৰ ছেট 10 টা একাধিক প্ৰকাৰৰ প্ৰশ্নৰে গঠিত যি বিভিন্ন প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাৰ বিকশিত প্ৰকৃতি অনুসৰি প্ৰাৰ্থীসকলক সজ্জিত আৰু সজ্জিত কৰে।
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ ওপৰত জি.কে. কুইজ: জৈন ধৰ্ম আৰু তীৰ্থংকৰ ছেট 10 টা একাধিক প্ৰকাৰৰ প্ৰশ্নৰে গঠিত যি বিভিন্ন প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাৰ বিকশিত প্ৰকৃতি অনুসৰি প্ৰাৰ্থীসকলক সজ্জিত আৰু সজ্জিত কৰে।
prachin bharati itihas oparat jee.kay. quizz: jain dharma aru tirthankar chet 10 ta ekadhik procker proshner gathit yi vivinna pratiyogitamulak parikshar bikshit prakriti anusari prarthisakalakmi sajjit aru sajjit kare.
প্ৰশ্ন নং |
উত্তৰ |
1 |
A |
2 |
B |
3 |
B |
4 |
C |
5 |
A |
6 |
D |
7 |
C |
8 |
D |
9 |
A |
10 |
A |
|
|
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ উত্তৰৰ সৈতে জি.কে. প্ৰশ্ন: ভাৰতীয় দৰ্শনৰ প্ৰণালী
প্ৰাচীন ভাৰতীয় ইতিহাসৰ উত্তৰৰ সৈতে জি.কে. প্ৰশ্ন: ভাৰতীয় দৰ্শন সংহতিৰ প্ৰণালী 10 টা একাধিক প্ৰকাৰৰ প্ৰশ্ন ৰে গঠিত যি ইউ.পি.এছ.চি.-প্ৰিলিম, আই.এ.এছ.-প্ৰিলিম, এছ.এছ.চি., চি.ডি.এছ., এন.ডি.এ., ৰাজ্যিক সেৱা, আৰু ৰেলৱে আদিৰ দৰে বিভিন্ন প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষাৰ বিকশিত প্ৰকৃতি অনুসৰি প্ৰাৰ্থীসকলক সজ্জিত আৰু সজ্জিত কৰে।
prachin bharati itihas uttar saite jee.kay. prashna: bharati darshan pranali chet 1
prachin bharati itihas uttar saite jee.kay. prashna: bharati darshan sanghatir pranali 10 ta ekadhik procker prashna ray gathit yi yu.pi.esh.chi.-prelim, ai.a.esh.-prelim, esh.esh.chi., chi.de.esh., en.de.a., rajyik sewa, aru railway adir dare vivinna pratiyogitamulak parikshar bikshit prakriti anusari prarthisakalakmi sajjit aru sajjit kare.
1. ভাৰতীয় দৰ্শন প্ৰণালীৰ বিষয়ে নিম্নলিখিত কোনটো মন্তব্য শুদ্ধ/শুদ্ধ?
A. ভাৰতীয় দাৰ্শনিক প্ৰণালীবোৰ বেদৰ কৰ্তৃত্ব স্বীকাৰ কৰাৰ বাবে শ্ৰেণীবদ্ধ কৰা হয় বা নকৰে।
B. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ প্ৰণালীবোৰক দুটা গোটত শ্ৰেণীবদ্ধ কৰা হৈছে: অৰ্থোডক্স প্ৰণালী (আস্তিকা বা আস্তিক) ; অপ্ৰচলিত প্ৰণালী (নাস্তিক বা নাস্তিক)
গ. এ আৰু খ দুয়োটা
ঘ. এ বা বি নহয়
উত্তৰ: গ
2. নিম্নলিখিত মন্তব্যবোৰ ভাৰতীয় দৰ্শনৰ বৈশিষ্ট্যৰ সৈতে সম্পৰ্কিত/সম্পৰ্কিত বুলি বিবেচনা কৰক
মই। সকলো বিদ্যালয়ে গুৰুত্ব দিয়ে যে দৰ্শনে মানুহৰ জীৱনত ইতিবাচক প্ৰভাৱ পেলাব লাগিব। বিদ্যালয়সমূহৰ পুৰুষাৰ্থৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত এক সাধাৰণ চুক্তি আছে।
দ্বিতীয়। সকলো বিদ্যালয়ে সন্মত হয় যে দৰ্শনে মানুহক মানৱ জীৱনৰ মূল উদ্দেশ্যবোৰ উপলব্ধি কৰাত সহায় কৰিব লাগে: পুৰুষাৰ্থ, অৰ্থাৎ অৰ্থ, কাম, ধৰ্ম আৰু মোক্ষ।
ওপৰত দিয়া কোনটো বিবৃতি শুদ্ধ/শুদ্ধ?
উ. মই কেৱল
খ. ২ কেৱল
গ. মই আৰু ২ দুয়ো
ঘ. মই বা ২ নহয়
উত্তৰ: গ
3. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ নিম্নলিখিত কোনটো প্ৰণালীয়ে চৰ্বক, আজিবিকা, জৈন আৰু বৌদ্ধ ধৰ্মৰ আদৰ্শক বজাই ৰাখে?
ক. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ অৰ্থোডক্স প্ৰণালী
খ. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ অপ্ৰচলিত প্ৰণালী
গ. এ আৰু খ দুয়োটা
ঘ. ওপৰৰ কোনোটো নহয়
উত্তৰ: খ
4. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ নিম্নলিখিত কোনটো প্ৰণালীয়ে বৈশেশিকা, ন্যায়, সম্খ্যা, যোগ, পূৰ্ব-মীমামচা আৰু উত্তৰ-মিমামছাৰ আদৰ্শক বজাই ৰাখে?
ক. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ অৰ্থোডক্স প্ৰণালী
খ. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ অপ্ৰচলিত প্ৰণালী
গ. এ আৰু খ দুয়োটা
ঘ. ওপৰৰ কোনোটো নহয়
উত্তৰ: ক
5. ভাৰতীয় দৰ্শনৰ সংখ্য প্ৰণালীৰ প্ৰতিষ্ঠাপক কোন আছিল?
উ. কপিলা মুনি
খ. গৌতম মুনি
গ. জয়মিনী
ঘ. কানাদা
উত্তৰ: ক
6. নিম্নলিখিত লিখিত ন্যায় বিদ্যালয়ৰ ভিতৰত কোন ন্যায় সূত্ৰৰ ওপৰত আধাৰিত?
উ. কপিলা মুনি
খ. গৌতম মুনি
গ. জয়মিনী
ঘ. কানাদা
উত্তৰ: খ
7. বৈশীষিক বিদ্যালয়খন ইয়াৰ দ্বাৰা প্ৰতিষ্ঠা কৰা হৈছিল:
উ. কপিলা মুনি
খ. গৌতম মুনি
গ. জয়মিনী
ঘ. কানাদা
উত্তৰ: ঘ
8. নিম্নলিখিত মন্তব্যবোৰ (বোৰ) পূৰ্ব মীমাংসাৰ সৈতে সম্পৰ্কিত/সম্পৰ্কিত বুলি বিবেচনা কৰক
আই. পূৰ্ৱ মীমাংসা প্ৰণালীবেদ ব্যাসৰ শিষ্য ঋষি জয়মিনিৰ দ্বাৰা প্ৰচাৰ কৰা হৈছিল।
দ্বিতীয়। পূৰ্ব মীমাংসা বিদ্যালয়ৰ মুখ্য উদ্দেশ্য হৈছে বেদৰ কৰ্তৃত্ব ব্যাখ্যা আৰু প্ৰতিষ্ঠা কৰা।
ওপৰত দিয়া কোনটো বিবৃতি শুদ্ধ/শুদ্ধ?
উ. মই কেৱল
খ. ২ কেৱল
গ. মই আৰু ২ দুয়ো
ঘ. মই বা ২ নহয়
উত্তৰ: গ
9. নিম্নলিখিত মন্তব্যবোৰ বিবেচনা কৰক উত্তৰ া মিমামচা বা বেদন্তৰ সৈতে সম্পৰ্কিত/সম্পৰ্কিত
আই. বেদন্ত বা উত্তৰা মিমামচা, বিদ্যালয়ে উপনিষদৰ দাৰ্শনিক শিক্ষাত মনোনিৱেশ কৰে (বেদৰ ভিতৰত ৰহস্যবাদী বা আধ্যাত্মিক চিন্তা),
ব্ৰাহ্মণসকলৰ সলনি (ৰীতি-নীতি আৰু ত্যাগৰ নিৰ্দেশনা)।
দ্বিতীয়। বেদন্তই ধ্যান, আত্ম-অনুশাসন আৰু আধ্যাত্মিক সংযোগৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়ে, পৰম্পৰাগত ৰীতি-নীতিতকৈ অধিক।
ওপৰত দিয়া কোনটো বিবৃতি শুদ্ধ/শুদ্ধ?
উ. মই কেৱল
খ. ২ কেৱল
গ. মই আৰু ২ দুয়ো
ঘ. মই বা ২ নহয়
উত্তৰ: গ
10. নিম্নলিখিত মন্তব্যবোৰ বিচিস্তাদ্বৈতৰ সৈতে সম্পৰ্কিত/বিবেচনা কৰক
আই. বিশ্বতদ্বৈত ("স্বকীয়তাৰ সৈতে অদ্বৈত; অৰ্হতা") হৈছে বেদন্ত দৰ্শনৰ এক অ-দ্বৈতবাদী বিদ্যালয়।
বিশ্বদ্বৈত দৰ্শনৰ মুখ্য প্ৰবক্তা দ্বিতীয় ৰামানুজাই দাবী কৰে যে প্ৰস্থান ট্ৰায়া ("তিনিটা পাঠ্যক্ৰম"), অৰ্থাৎ উপনিষদ, ভাগৱত
গীতা, আৰু ব্ৰহ্মসূত্ৰক এনেদৰে ব্যাখ্যা কৰিব লাগিব যিয়ে বৈচিত্ৰ্যৰ মাজত এই একতা প্ৰদৰ্শন কৰে।
ওপৰত দিয়া কোনটো বিবৃতি শুদ্ধ/শুদ্ধ?
উ. মই কেৱল
খ. ২ কেৱল
গ. মই আৰু ২ দুয়ো
ঘ. মই বা ২ নহয়
উত্তৰ: গ
Comments
Post a Comment